UWAGA !!!

Od 01.01.2024 r. uruchomiona strona jest wersją archiwalną. Aktualna strona Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie jest dostępna pod adresem: https://www.gov.pl/wios-warszawa

Komunikaty

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.
09.09.2016

Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 9 wrzesnia 2016 r. w sprawie wyników kontroli przeprowadzonej w Gminie Tłuszcz

Gmina Tłuszcz  jest gminą miejsko-wiejską położoną w powiecie wołomińskim i zamieszkałą przez 19 662 mieszkańców.

Organizacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Tłuszcz:

  • system obejmuje nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy;
  • zmieszane odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odbierane są 1 raz w miesiącu;
  • odpady komunalne selektywnie zbierane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych  odbierane są 1 raz w miesiącu;
  • w gminie utworzono punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:

  • w latach 2013-2016 „Sprawozdania Burmistrza Tłuszcza z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi” zostały złożone w ustawowym terminie;
  •  na przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w Gminie Tłuszcz nałożono karę pieniężną za nieprzekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych;
  • w latach 2013-2016 corocznie sporządzano analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Tłuszcz. Analizy za lata 2014 i 2015 sporządzono w ustawowym terminie i publicznie udostępniono na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Tłuszcz.

 

Obowiązek

Poziomy w latach [%]

2012 r.

2013 r.

2014 r.

2015 r.

recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła/poziom do uzyskania w roku

 

(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek  musi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku)

5,7/10,0

14,3/12,0

22,4/14,0

39,6/16,0

recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych/poziom do uzyskania w roku

 

(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek  musi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku)

100/30,0

100/36,0

100/38,0

100/40,0

ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r./dopuszczalny poziom składowania w roku

 

(gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek  musi osiągnąć poziom niższy bądź równy wskaźnikowi dopuszczalnego poziomu składowania w danym roku)

2,6/75,0

26,4/50,0*

53,9/50,0

37,1/50,0

*Dopuszczalny poziom składowania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w roku 2013 obowiązuje od 16 lipca.

 

Naruszenia i nieprawidłowości:

  • w 2012 roku Gmina Tłuszcz nie osiągnęła wymaganego poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia frakcji: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła;
  • w 2014 roku Gmina Tłuszcz nie osiągnęła wymaganego poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.;
  • Gmina Tłuszcz nie przeprowadzała kontroli podmiotów odbierających odpady komunalne z terenu gminy Tłuszcz od właścicieli nieruchomości;
  • Gmina Tłuszcz nie udostępniła na stronie internetowej Urzędu Miasta informacji o miejscach zagospodarowania przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości z terenu danej gminy zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania oraz o osiągniętych przez gminę w danym roku kalendarzowym wymaganych poziomach recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania za 2014 r.;
  • Gmina Tłuszcz nie określiła w zawartej z przedsiębiorcą wybranym w drodze przetargu umowie na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości instalacji, w tym regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady.

Podjęte działania pokontrolne:

  • kara pieniężna za nieosiągnięcie wymaganego w 2014 r. poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.;
  • wydano zarządzenie pokontrolne zobowiązujące Gminę Tłuszcz do podjęcia działań służących wyeliminowaniu stwierdzonych naruszeń.

Na Gminę Tłuszcz nałożono karę pieniężną za nieosiągnięcie wymaganego w 2014 r. poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r. w wysokości 6 740 zł. Gmina Tłuszcz karę uiściła.

Opcje strony

do góry