Komunikaty
Informacja
Komunikat Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie wyników kontroli przeprowadzonej w Gminie Nowa Sucha
Gmina Nowa Sucha jest gminą wiejską, położoną w powiecie sochaczewskim i zamieszkałą przez 6526 osób.
Organizacja systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Nowa Sucha
- Gmina wchodzi w skład I regionu gospodarki odpadami komunalnymi w województwie łódzkim;
- system obejmuje nieruchomości zamieszkałe
- uchwalona przez gminę częstotliwość odbierania odpadów:
- odpady zmieszane – raz na 4 tygodnie;
- odpady ulegające biodegradacji - raz na 4 tygodnie;
- odpady zielone - 6 razy w roku;
- odpady selektywnie zbierane – raz na 3 miesiące;
Realizacja obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:
- W latach 2013-2016 sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi zostały złożone w ustawowym terminie;
- Wójt Gminy Nowa Sucha zorganizował przetarg i zawarł umowę na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Nowa Sucha
- Gmina sporządzała analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi za lata 2013-2016 i publicznie udostępniła na stronie: http://www.bip.nowasucha.pl/index.php?id=161.
- Osiągnięte poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania:
Obowiązek |
Poziomy w latach [%] |
||||
2012 r. |
2013 r. |
2014 r. |
2015 r. |
2016 r. |
|
recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek musi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
15,27/10,0 |
14,90/12,0 |
17,08/14,0 |
23,58/16,0 |
24,85/18,0 |
recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych/poziom do uzyskania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek musi osiągnąć poziom wyższy bądź równy wskaźnikowi poziomu do uzyskania w danym roku) |
100/30,0 |
100/36,0 |
100/38,0 |
95,21/40,0 |
96,01/42,0 |
ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r./dopuszczalny poziom składowania w roku (gmina aby wypełnić ustawowy obowiązek musi osiągnąć poziom niższy bądź równy wskaźnikowi dopuszczalnego poziomu składowania w danym roku) |
6,89/75,0 |
31,89/50,0* |
42,97/50,0 |
30,94/50,0 |
42,14/45,0 |
*Dopuszczalny poziom składowania odpadów ulegających biodegradacji w roku 2013 obowiązuje od 16 lipca.
Naruszenia i nieprawidłowości:
- nieweryfikowanie danych zawartych w sprawozdaniu, poprzez żądanie od podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości okazania dokumentów sporządzanych na potrzeby ewidencji odpadów oraz dokumentów potwierdzających osiągnięcie określonych poziomów.
- brak punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych
Podjęte działania pokontrolne:
- zarządzenie pokontrolne zarządzające podjęcie działań w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości;